Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzorce užívání sociálních sítí u mladých dospělých osob s poruchou příjmu potravy v Centru Anabell
Sloviaková, Kateřina ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Pavelcová, Zuzana (oponent)
Východiska: Sociální sítě jsou fenoménem dnešní doby. Současné vědecké zkoumání se věnuje možným dopadům užívání sociálních sítí. Jeden z vážných dopadů je vliv na vnímání sebe sama a negativní důsledky z toho plynoucí, jako úzkost ze vzhledu, srovnávání se, nespokojenost se svým tělem. To se může stát jedním z faktorů vzniku poruch příjmu potravy, případně negativně ovlivňovat jejich průběh. Cíle: Cílem výzkumu bylo popsat vzorce užívání sociálních sítí u mladých dospělých s poruchou příjmu potravy, kteří docházeli do Centra Anabell. Dalším cílem výzkumu bylo zaměřit se na možné nadměrné užívání sociálních sítí a závislost na nich. Cílem výzkumu bylo také prozkoumat interakce mezi užíváním sociálních sítí a poruchou příjmu potravy. Soubor: Výběr souboru proběhl formou záměrného účelového výběru přes instituce. Klienti z Centra Anabell ve věku 20-35 let byli osloveni na jaře 2022 formou e-mailové žádosti. Reagovalo 19 zájemkyň a všechny byly zařazeny do výzkumu. Metody: Byl zvolen kvalitativní typ výzkumu. Ke sběru dat byly zvoleny dvě metody. Dotazník obsahoval údaje o poruchách příjmu potravy a zdravotním stavu, diagnostický nástroj Social Media Addiction Scale a sociodemografické údaje. Druhou metodou byl polostrukturovaný rozhovor. Data z rozhovoru byla analyzována využitím zakotvené teorie....
Vztah impulzivity, in-game nákupů a herních vzorců se symptomy problematického hraní u online hráčů
Linhart, David ; Lukavská, Kateřina (vedoucí práce) ; Vanek, Marián (oponent)
Tato práce se zabývala prediktory problematického hraní internetových her (IGD) a na základě kvantitativního výzkumu se pokusila, v rámci mobilních zařízení, ověřit její vztah s impulzivitou, in-game nákupy v případě konkrétní free-to-play RPG hry a s herními vzorci (frekvencí přihlášení během dne, mírou participace na herních událostech a délkou hraní konkrétní hry). Také byl zjišťován vztah impulzivity k herním nákupům. V teoretické části byla nejdříve představena teorie behaviorálních závislostí, následně byla pozornost věnována charakterizaci IGD, její aktuální konceptualizaci, současnému modelu vzniku a udržování, prevalenci, důsledkům a etiologickým faktorům, poté byly teoreticky vysvětleny faktory zkoumané v této práci. K ověření vztahů těchto faktorů s IGD byl použit příčný design výzkumu využívající dotazníků zaslaných československým hráčům přes kanál v mobilní aplikaci Discord. Impulzivita byla měřena zkrácenou škálou UPPS-P, pro problematické hraní byl použit dotazník IGDT, zatímco herní nákupy byly zjišťovány na základě sebe-kategorizace inspirované předchozím výzkumem a pro herní vzorce byly vytvořeny otázky nové. Pro analýzu dat bylo využito t-testů, ANOVA, korelační analýza, lineární regrese a binomiální logistické regrese. Korelační analýza ukázala, že impulzivita statisticky...
Postoje mládeže k návykovým látkám a prevence ve městě Kralupy nad Vltavou
Vítová, Tereza ; Nová, Monika (vedoucí práce) ; Čedík, Miloslav (oponent)
Diplomová práce s názvem "Postoje mládeže k návykovým látkám a prevence ve městě v Kralupy nad Vltavou" se skládá z teoretické a praktické části. Obsahuje celkem osm kapitol. Pro tvorbu teoretické části byla použita odborná literatura. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách zaměřuje na pojem mládež, na popis konkrétních legálních a nelegálních návykových látek, na nelátkové neboli behaviorální závislosti, na kategorie uživatelů návykových látek, na pozici kurátor pro děti a mládež a také na prevenci. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumu znázorněné pomocí grafů a závěrečnou diskuzi. Grafy použité v praktické části popisují zjištění, která vyplývají z kvantitativního výzkumu, který byl proveden ve třech školských institucích v Kralupech nad Vltavou pomocí anonymních dotazníků. Diplomová práce v praktické části odpovídá na otázky, jaké postoje má mládež v Kralupech nad Vltavou k návykovým látkám, na otázky týkající se využívání moderních technologií a v neposlední řadě na otázky týkající se prevence.
Nadměrné sledování online pornografie a jeho vliv na kvalitu života: kvalitativní výzkum
Sloviaková, Kateřina ; Vacek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Tato práce se zabývá tím, jak nadměrné sledování pornografie ovlivňuje kvalitu života jedince. Pornografie se vyznačuje bohatou historií, která je ovlivněna sociálně - kulturním kontextem doby. Zahraniční vědci pornografii věnují značnou pozornost. Zkoumají, jaký vliv může mít sledování pornografie na různé oblasti života, např. na chování, na fyzické i psychické zdraví či na vztahy. Pro tuto práci byl zvolen kvalitativní výzkum. Cílem bylo popsat, jak ovlivňuje nadměrné sledování pornografie kvalitu života, popsat vývoj sledování a zjistit, zda jsou naplňována kritéria behaviorální závislosti. Rozhovory pomocí návodu byly provedeny s osmi respondenty oslovenými na fóru stránek Život na pornu. Data byla analyzovaná pomocí zakotvené teorie. Bylo zjištěno, že respondenti se setkali s pornografií již v raném věku, nejčastěji mezi 9 a 11 rokem. Trávení času u pornografie se u respondentů rozvinulo až na několik hodin denně. Nejčastějšími spouštěči sledování pornografie byly stres, nuda a touha po rozptýlení od běžné reality. Bylo zjištěno, že respondenti naplňují kritéria behaviorálních závislostí - význačnost, tolerance, změna nálady, interpersonální a intrapersonální konflikt a relaps. Výskyt abstinenčních příznaků prokázán nebyl. Souvislost mezi nadměrným sledováním pornografie a kvalitou života...
Primární prevence v oblasti látkových i nelátkových závislostí na základních a středních školách v ČR a vybraných evropských zemích.
Přibylová, Kateřina ; Rajsiglová, Jiřina (vedoucí práce) ; Havlová, Michaela (oponent)
V České republice se můžeme prostřednictvím tzv. minimálního preventivního programu školy setkat nejen s pojmem "závislosti látkové", ale i s pojmem "závislosti nelátkové". Jakým způsobem však probíhá prevence těchto závislostí a můžeme se s tímto komplexním přístupem k prevenci závislostí setkat i na školách jiných zemí? Pro porovnání s Českou republikou jsem si vybrala dvě země: Finsko a Velkou Británii. Hlavním cílem mé práce bylo zjistit, jaké jsou současné školní preventivní přístupy, a to na základě analýzy školních preventivních programů či jiných preventivních aktivit škol jednotlivých zemí. Dále pak na základě kurikulárních dokumentů zemí zjistit, jaké předměty či průřezová témata se podílí na prevenci látkových a nelátkových závislostí. A závěrem ze získaných poznatků shrnout, do jaké míry realizují školy jednotlivých zemí prevenci látkových a nelátkových závislostí. Klíčová slova: školní primární prevence, látkové závislosti, nelátkové závislosti, behaviorální závislosti, kurikulární dokumenty, školní preventivní programy

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.